Ровери, в яких амортизовані обидва кола :)

(все, що стосується велосипедів, рам, підсідельних штирів, сідел)
.

Ровери, в яких амортизовані обидва кола :)

Повідомлення . » 7.8.03 14:26

Системи амортизації
Переваги велосипедів з повною амортизацією (full suspension).
Ровери, в яких амортизовані обидва кола все частіше стають вибором велосипедистів. Це цілком природня тенденція, яка узгоджується з напрямком еволюції інших колісних засобів пересування: автомобілей і мотоциклів. Важко собі уявити, що перші авто не мали амортизації.
Амортизація обидвох коліс у ровера позитивно впливає не тільки на комфорт, а й у значній мірі на безпеку руху. Підпружинені кола довше утримують контакт з грунтом на нерівних поверхнях. Там, де жорсткий ровер летить підстрибуючи на вибоїнах і практично не торкається колесами землі, ровер з амортизацією більшість часу прилягає рафками до траси.
Під час гальмування ровер, що їде зі швидкістю 25 км/год продовж кожної секунди долає 7 метрів шляху. Якщо уявити, що на такій швидкості жорсткий ровер на чверть секунди втратить контакт з грунтом, то за цей час він "пролетить" приблизно 1,7 м. Досвід показує, що амортизація зменшує некерований шлях більш ніж на половину. Можна уявити, скільки пролетить у повітрі хардтейл, розігнаний до 40 км/год!
Дослідження, проведені фірмою GIANT у 1998 році, показали, які втрати енергії виникають через відсутність, або наявність амортизації заднього колеса. Випробування були проведені для різних типів роверів. Була доведена безумовна перевага повністю амортизованого велосипеда перед хардтейлом у плані ефективності руху.
Отстаннім аргументом, пересісти на full suspension є те, що чим зручніше їхати, тим менше енергії втрачає велосипедист, тим більше він концентрується на керуванні.

Що обмежує застосування повнопідвісочних роверів ?
Ровер приводиться в рух силою м*язів людини - досить слабким "двигуном", і кожен Джоуль енергії, що є у наявності, має велике значення. Маятник, шарнір та амортизатор значно обтяжують раму ровера.
Найважливішою задачею, над якою працюють конструктори, є незалежнсть праці маятника і ланцюгової передачі ровера. Жорсткий ланцюг - це елемент, який дуже ускладнює її рішення. Власне завдяки йому мають місце два неприємних явища: відбій корб і нерівномірна робота приводу.

Відбій корб
В найпопулярніших системах амортизації, заднє колесо змонтовано на рухомому маятнику, і тому вісь колеса і рухається по кривій, яка відрізняється від траекторії руху вала каретки. Через те виникає зміна відстані між валом каретки та віссю заднього колеса. Постійна зміна натяжіння ланцюга не дозволяє плавно обертати корби, збиває з ритму і ускладнює тривалий рух по нерівних поверхнях.

Зміна характеристики роботи приводу.
Якщо зпереду ввімкнута найбільша зірка, а ззаду найменша, то ланцюг рухається під деяким певним кутом. Коли ввімкнута "низька" передача, тобто мала зірка зпереду, найбільша ззаду, ланцюг знаходиться під зовсім іншим кутом. Рух ланцюга під різними кутами по відношенню до осі обертання маятника, приводить до зміни сил, що прикладені до маятника (фактично маятник - це важель). Змінюючи положення осі обертання важеля, конструктори можуть робити так, що ровер буде краще відпрацьовувати нерівності дороги рухаючись на "високих" передачах, чи навпаки, на "низьких".

Різновиди систем амортизації.
Щоби протидіяти цим негативним явищам, конструктори були змушені адаптувати характеристики роботи важелів до "двигуна", яким є людина. Однак, кожна людина має свої індивідуальні риси і відчуття, тому ідеальних рішень не існує, і ніколи не буде існувати.
Ось короткі характеристики систем амортизації, що застосовуються у теперішній час:

Софттейл
Одна з найпростіших систем підвіски, яка щоразу частіше зустрічається серед ультралегких кроскантрійних апаратів. Це система, де замість класичного шарніру з підшипниками, використовуються пружні властивості матеріалу, з якого виготовлені нижні трубки заднього трикутника рами. Змінюючи жорсткість трубок, конструктор може спроектувати важель так, що віртуальна вісь обертання займатиме змінну позицію, і характеристика роботи підвіски менше залежатиме від ввімкнутої передачі.

Переваги:
Невелика маса;
Відсутність люфтів у підшипниках;
Висока бічна жорсткість.

Недоліки:
Невеликий, до 35 мм, хід підвіски;
Найбільш пасує до дорогих титанових чи композитних рам;
Практично виключене виготовлення рам, розміром менш, ніж 18".

URT
Одношарнірна конструкція, в якої відстань між віссю заднього колеса і валом каретки постійна. Завдяки цьому, сили від обертання корб не впливають на роботу підвіски. Характер роботи підвіски залежить від місця розташування осі шарніра. Тому вісь розташовують вище і зпереду від каретки.

Переваги:
Постійна відстань між віссю заднього колеса і валом каретки;
Простота конструкції - лише одна вісь обертання;
Невелика вартість у виробництві.

Недоліки:
Зміна відстані між валом каретки і сидженням зле впливає на темп обертання педалей;
Хід підвіски конструктивно можливий у межах 60-70 мм;
Гальмування робить підвіску більш жорсткою.

Одноосьова система
Найдавніша система підвіски. У залежності від положення осі шарніра, змінюється характер роботи підвіски. Чим вище розташований шарнір, тим більше робота приводу "затискає" підвіску. Чим більше висунута вперед вісь шарніру по відношенню до вала каретки, тим менший вплив має зміна відстані між валом каретки і віссю заднього колеса.

Переваги:
Простота конструкції - лише одна вісь обертання;
Практично необмежений хід підвіски;
Відносно невелика непідресорена маса.

Недоліки:
Сильний вплив режиму роботи приводу на характеристику роботи підвіски;
Явище "відбою корб";
Гальмування впливає на характеристику роботи підвіски.

Чотирьохшарнір
Досить складна система підвіски, яка має дуже багато варіантів. Однак у них є головна спільна ідентифікуюча риса: важелі з*єднані чотирьма шарнірами.
У цієї конструкції найважливішу роль відіграє вісь обертання шарніра, розташованого найближче до осі заднього колеса. Таке розташування зменшує вплив приводу на амортизацію і навпаки. Конструкція, в якої вісь шарніра розташована нижче осі колеса запатентована у США і зветься "ланкою Хорста". Це найбільш застосована система, оскільки підвіска плавно працює не залежно від того, чи велосипедист активно крутить педалі, чи навпаки щільно затиснув гальма.
Фірма GIANT, використовуючи "дірки" у патентному законодавстві, змогла вивести на ринок свою чотирьохшарнірну конструкцію NRS (No Resonans System).
До чотирьохшарнірів також можна віднести ровери серії Sugar фірми Gary Fisher, хоча замість підшипників там використрвується пружність трубок, з яких зроблені важелі.

Переваги:
Відсутність впливу роботи приводу на рух важелів;
Відсутність впливу роботи гальм на рух важелів;
У конструкціі закладена можливість досягти значних величин ходу.

Недоліки:
Висока ціна;
Невисока бічна жорсткість;
Мала витривалість, схильність до виникнення люфтів.

Wolf var
*
Повідомлень: 9
З нами з: 6.8.03 09:49
Звідки: Киев :)

to Arximed

Повідомлення Wolf var » 7.8.03 14:36

Спасибо , хорошая статья :) есть над чем поразмыслить :)

Аватар користувача
Zubr
* *
Повідомлень: 193
З нами з: 2.5.03 14:48
Skype: eugene.zubritsky
Стать: чол
Звідки: Киев, Лесной

Повідомлення Zubr » 7.8.03 14:56

У меня пока на скорости 54 км/ч на шоссейнике больше полутора метров пролететь не удавалось. :) Дорога горбатая была - попрыгал вволю...
.Zubr

* для бешеной собаки 100 километров - не крюк...

.

Повідомлення . » 7.8.03 21:45

[quote="SJ"]Мог бы и ссылку запостить, зачем тупо копировать всю статью... [/quote]

Да я не помню, где я ее взял :)
Была в виде тхт...


Повернутись до “Велосипеди та Рами”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей