Сторінка 1 з 2

Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 8.12.16 14:17
Technician
Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Нижче наведені деякі причини, чому катання взимку виявляється повільнішим, ніж влітку.

· Мастило густішає на морозі.
· Райдер витрачає енергію, щоб не змерзнути.
· Покришки твердішають при мінусових температурах, що призводить до збільшення опору коченню.
· Аби збільшити зчеплення на слизькій поверхні, райдери зазвичай зменшують тиск у колесах.
· Багато шарів одягу збільшують повітряний опір.
· Багато шарів одягу важать більше.
· Багато шарів одягу стискують вільність руху.
· Райдери не люблять атмосферу як у бані всередині декількох шарів одягу, тому психологічно стримують зусилля, аби не спітніти.
· Повітря взимку густіше, ніж влітку.

Давайте дослідимо кожен з вищенаведених тезисів окремо. У деяких випадках даних немає під рукою, тому доведеться керуватись інтуїтивними спостереженнями. Оцінимо загальний ефект до кожного фактору.

Зображення

Замерзлі підшипники.

Замерзлі підшипники дійсно дещо важче крутяться. Гірше, якщо вода попадає всередину і замерзає. Якщо мастила забагато, це може викликати проблему з барабаном: коли не крутиш педалі, ланцюг продовжує штовхати шатуни вперед. Також можна виявити, що на сильному морозі шатуни крутяться важко.

Але все, це, взагалі, зумовлено недбалістю користувача, такою ж точно, як ланцюг без мастила, або неправильно виставлені гальмівні колодки, що труться об обід, або гальмівний диск. Всього цього можна уникнути змащенням вузлів заздалегідь.

Спробуйте зробити наступний тест: розкрутіть колесо, заміряйте інтервал часу до повної зупинки, переконайтеся, що колодки не чіпляють за гальмівну поверхню. Спробуйте ще раз, залишивши велосипед у холодному приміщенні (на балконі, наприклад) на ніч. Намагайтесь розкрутити колесо із тією ж силою, заміряйте інтервал до зупинки. Результати повинні відрізнятися. Різниця у часі показує ступінь, на яку збільшився опір коченню через тертя у замерзлих підшипниках, хоча у добре доглянутому велосипеді цей фактор ніколи не грає вирішальної ролі. Він значно перекривається різницею в тиску у колесі, який у свою чергу перекривається повітряним опором.

Важче визначити, якщо замерзають підшипники у кареточному вузлі. Щоб визначити чи це так, зніміть ланцюг із передньої зірки, розкрутіть шатуни. Вони повинні крутитися вільно. Якщо вони швидко зупиняються, вам потрібно змастити каретку.

Фактор сприяє опору до 1%.

Зображення

Витрачання енергії на зігрівання.

Якщо ви хоча б три рази виїжджали взимку, ви добре знаєте, що організм в активній фазі добре розігрівається, тому вдягання дуже теплого одягу може викликати проблеми. Ви втрачаєте менше тепла, ніж генеруєте, тому цей фактор можна не враховувати.

Фактор сприяє опору на 0%.

Зображення

Замерзла гума.

Гума жорсткішає на морозі. Це розповсюджене знання серед автомобілістів, хто зранку в -15°С стартував на літній гумі та раптом відчув, що їздить на "дубовій" покришці. Кілька кварталів поспіль — дисипація енергії через борти покришки, що вигинаються, плавно зводить це відчуття нанівець. Все те ж саме відноситься й до покришок велосипеда, хоча я не знаю, як міряти цей ефект. Мабуть деякі виробники гуми можуть пролити світло на це питання.

З цим ще пов'язане те, що взимку ми зазвичай катаємо на нижчому тиску заради кращого зчеплення. Хоча це збільшує опір коченню, це доречно, адже збільшує площину контакту з поверхнею. До того ж багато хто з нас катає на тій же гумі, що й торік, змінюючи лише тиск в шинах. У розпалі зими на голому асфальті ми навіть можемо катати на тому ж тиску, що й влітку, та все одно відчувати, що їздимо повільніше.

Поєднуючи ці два фактори, опір коченню стає більшім через те, що маса холодного повітря, що рівняється масі повітря у літній період, заповняє менший об'єм, зменшуючи тиск у камері. Накачані в теплій квартирі камери будуть здаватись недокачаними, після декількох годин на холодному повітрі, хоча знов-таки, цей ефект виражений слабо.

Таким чином, пункти 3 та 4 загалом слабо впливають на швидкість катання взимку. До того моменту, як оприлюднять серйозні наукові викладки, має сенс оцінити методом "пальцем в небо" в 3 відсотки, що, на мою думку, щедро.

Фактор сприяє опору на 3%.

Гірша аеродинаміка.

Той же самий райдер на тому ж самому байку буде менш аеродинамічним через товстий зимній одяг, аніж влітку в тоненьких велотрусах та джерсі. Навіть порівняно з мішкуватими літніми шортами та широкою футболкою.

Грубого наближення до розрахунку можна дійти замірюванням ширини райдера у джерсі та зимній куртці. Діаметр ваших рук буде майже вдвічі більше, тулуб має стати товстішим на 2-4 дюйми. Ймовірно, що ті велосипедисти, що зацікавлені у аеродинаміці влітку, принесуть цю зацікавленість і в зимній період.

На рівній поверхні аеродинамічний опір більше за все впливає на швидкість велосипеда, доходячи до 70, а іноді й до 90% від витраченої на педалювання енергії. Найкраща аеродинамічна посадка професійних велосипедистів навіть у безвітряний день стикається з постійним опором повітря приблизно 2,72 кг/м², у сидячих рівніше МТБ-гонців близько 4,5 кг/м².

Джим Мартін — здобувач докторської ступені в Техаському університеті та директор журналу Sports Science для команди EDS. Він також був консультантом в олімпійській програмі США у 96 році. Джим використовує математичну модель для розрахунку аеродинамічного опору в своїх дослідженнях. Одним з найцікавіших висновків в дослідженнях було те, що, як ви й очікуєте, чим більший велосипедист — тим більше повітря опирається його руху, але пропорції розподілу витраченої енергії по відношенню до опору повітря не перешкоджають більшим райдерам їхати по рівній поверхні швидше за менших. Із масою тіла потужність росте швидше, аніж аеродинамічний опір зростає чим масивнішою стає площа поверхні тіла райдера. Для звичайного велосипеда без коліс з аеродинамічними ободами 90-кілограмовий велосипедист стикається із опором повітря на 0,68 кг більшим, ніж той велосипедист, що важить 57 кг. І це різниця лише по площині поверхні тіла.

Припустимо, що ті ж пропорції мають вплив, коли райдер вдягається в зимній одяг і тепер 57-кг велосипедист відчуває опір повітря такий, з яким стикався 90-кілограмовий велосипедист, коли був одягнений у літню форму.

Якщо викладки Мартіна відповідають реальному стану речей, зимня форма щонайменш на 15% відсотків погіршує аеродинаміку. Я підозрюю, що число дещо менше, якщо райдер, як деякі, носить велоштани з лямками, натягнутими на верхній шар, щоб залишатись якомога більш наближеним до аеродинаміки літньої форми, виключаючи з формули, звісно, широкі зимні черевики.

Таким чином, вважаю очевидним, що зимня форма одягу значно впливає на швидкість, тому довільно оцінюю вплив на швидкість у діапазоні від 5 до 10%.

Фактор сприяє опору на 5-10%.

Зображення

Більша вага.

Більша вага зимнього одягу навряд чи впливає на різницю в швидкості настільки, щоб це стало помітно.

Знов, Джим наполягає на в середньому 2,2 кг збільшенні ваги, що сповільнить рух приблизно всього на 30-50 секунд на дистанції 40к із постійним набором висоти по 3%-підйому (заїзд на 70 хвилин), та на значно меншій різниці, якщо дорога пролягає по рівній поверхні. Вага, взагалі, має мінорний вплив, якщо не мається на увазі нагромадження, адже нагромадження провокує опір. В підйом вага має значення, але взимку не більший, аніж влітку.

Фактор сприяє опору на 0.8%.

Важко педалювати, коли багато одягу.

Кожен, хто пробував кататися в тісних джинсах знає, як складно рухатись у невідповідному одязі. Такий одяг може перешкоджати підняттю ноги у фазі відпочинку (upstroke), коли нога не виконує ніякої корисної роботи.

Важко знайти такий зимовий одяг, що ідеально підходить до катання у холодну пору року, тому часто райдери просто натягують якомога більше нижніх шарів. Дуже важко підрахувати, який вплив має одяг на опір руху, та й наразі немає ніяких математичних моделей, які могли б відповісти на це питання. Я запитував фізіотерапевта чи такі дослідження мали місце і все, що вона відповіла — тільки розсміялася мені в обличчя.

Багато хто жаліється на опір руху, якщо одяг розрахований на катання при температурі близько 0, та це ще не екстремальний приклад. І хоча це реальна проблема, вона не настільки гальмує велосипедиста, тому ми оцінимо фактор впливу лише в 1%.

Фактор сприяє опору на 1%.

Ухилення від дискомфорту.

Часто помічаю за собою супротив працювати по повній програмі, коли відчуваю, що зварюся під кількома шарами теплого одягу. Давайте будемо чесними: "дихаючий" одяг починає реально "дихати", коли внутрішня температура і вологість доходять до порогу, коли тобі вже дуже некомфортно. Вологе та затхле повітря Алабами має подарувати схожий досвід.

Повинен визнати, що, можливо, я надмірно одягнений для тієї погоди, при якій їжджу на велосипеді (а ще постійно отримую питання чи не холодно мені в такий собачий мороз на вєльчіку?).

Це виключно психологічний бар'єр, який, якщо хочеш викладатись на повну, ти повинен здолати.

Хоча надмірне спітніння і затримує, воно затримує не настільки, щоб це можна було виміряти хоч приблизно, тому я оцінюю цей фактор максимум в 1%.

Фактор сприяє опору на 1%.

Зображення

Більша щільність повітря взимку.

Щільність повітря може грати дивно велику роль в зимових покатеньках. Коли температура знижується, повітря стає густішим. Більша кількість молекул заповняє менший об'єм. На одиницю об'єму повітря важить більше.

У таблиці наведені дані про щільність повітря в кілограмах на кубічний метр. При температурі 25°С один кубометр повітря важить 1,18 кг. При температурі 5°С 1 м³ повітря важить вже 1,5 кг. Якщо ваша фронтальна площина дорівнює 1 м², та ви рухаєтесь зі швидкістю 25 км/год, ви проїжджаєте 7 метрів на секунду, та штовхаєте 8,26 кг повітря кожну секунду.

Це влітку. Взимку при температурі -15°С ви повинні штовхати тілом вже 9,57 кг повітря, що дорівнює 15% зростанню опору кожну секунду. Якщо ви хочете їхати із середньою швидкістю 32 км/год, ви повинні працювати на 15% важче, або зміритись із тим, що ваша швидкість впаде до 27 км/год. При ще менших температурах такий опір може складати до 25%.

Якщо цей фактор поєднати зі всіма іншими, катання взимку може стати серйозною програмою тренувань, виконання якою зробить вас сильнішим, швидшим та витривалішим.

Source.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 8.12.16 15:27
VooDoo
Давайте дослідимо кожен з вищенаведених тезисів окремо.
Как ни грустно, форум сейчас по факту полудохлый, не считая оставшихся пары-тройки флудеров, и сколько бы не делал переводов и не вбрасывал бы свежих материалов, это выглядит как мертвому припарки.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 8.12.16 16:01
Technician
Представь, однажды ты зайдёшь на форум, а там:

Зображення

Что мешает общаться лично тебе?

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 8.12.16 17:36
stan_slav
Хорошая статья. Контент это хорошо.

Не анекдотами же едиными...

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 8.12.16 19:56
VooDoo
Что мешает общаться лично тебе?
Нет предмета и не с кем. Активность в покатушках и велоутро/вечер стремится к нулю (не считая связанного под эгидой Ани), народ почти полностью перелез на фейсбук, чему способствовует ограничение свободы выражения на форуме в отличие от социальных сетей. Как пример, посмотри вчерашнее сообщение о новой линейке рам, там к банальной новости уже 27 комментариев с обсуждением гостов, джаянтов, спешей итд, и отписываются не только те, кто был изгнан ушел отсюда много лет назад, но и текущие зарегенные здесь "молчуны". Поэтому вопрос не в наличии подобного контента, а в площадке и ограничениях.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 8.12.16 21:02
Technician
Нет предмета.
Не согласен.
Не с кем.
Не согласен.
Поэтому вопрос не в наличии подобного контента, а в площадке и ограничениях.
Несколько предложений назад было сказано другое:
Нет предмета.
Ну да ладно, не моё это дело.

Как бы мне не не хотелось одевать костюм капитана Очевидность, скажу банальную вещь: половина вины за посредственность лежит на тебе самом (в данном случае обращаюсь не лично к VooDoo, а к каждому и одновременно безлично). Да, форум умирает. Нет, бежать с корабля не нужно. Надо проявлять активность. Если всё время надеяться, что милые Аня и vitox соберут всех и покатают — это как-то по-пользовательски. А они тут внезапно перестали катать. Всё кончено. Печалька. Сколько людей из числа зарегистрировавшихся и приехавших на покатушку пишут о впечатлениях? Не говорю, что таких нет, но их меньше, чем могло бы быть и верю, что меньше, чем было, поскольку я зарегистрировался на форуме сильно позже пика посещаемости и тех самых времён, по которым здесь пишут ностальгические воспоминания, уже не застал.

Так что тогда? Закрыть форум, потому что кто-то посчитал, что форум его больше не развлекает? Такое пользовательское отношение убивает популярные площадки. Что тогда прикажете делать новичкам, которые не знают, как здесь было раньше? Куда им идти?

С присутствием генеральной линии партии и с тем, что она отталкивает от свободного общения, впрочем, соглашусь, но диктатура на форумах всегда была — этого не избежать. Однако у форума есть преимущество: структурированность. Ты всегда можешь зайти в тему семилетней давности и спокойно почитать старые посты. Если она активна и тянется с незапамятных времён, всегда интересно проследить, как она развивалась или скатывалась в говно. Иной раз даже если предмет разговора не интересен, полезно включить эмпатию, поставить себя на место собеседников и посмотреть со стороны. Социальные сети, где обсуждение всегда должно быть актуально, этого лишены. Если пропустил новость, люди заставят думать, что ты — динозавр. Я этого не люблю.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 8.12.16 21:54
Гудя
Да, форум умирает. Нет, бежать с корабля не нужно. Надо проявлять активность.
Хе-хе.. А я думал мне показалось)) Лет десять (после покупки какого-то велосипеда) здесь не был. Вот, на днях зашёл и был сильно удивлён, как тут ничего не происходит. Рискну предположить, что это результат ативности модераторов, которую кто-то определяет.
Всем добра.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 8.12.16 23:02
ppau
и сколько бы не делал переводов и не вбрасывал бы свежих материалов
Дарма ви так,
статті цікаві і переклади достатньо якісні :good: . Хоча, можливо, комусь їх і не так цікаво читати, як срач "ні о чом" на кільканадцять сторінок :unknown:
Как пример, посмотри вчерашнее сообщение о новой линейке рам, там к банальной новости уже 27 комментариев с обсуждением гостов, джаянтов, спешей итд, и отписываются не только те, кто был изгнан ушел отсюда много лет назад, но и текущие зарегенные здесь "молчуны". Поэтому вопрос не в наличии подобного контента, а в площадке и ограничениях.
В першому ж реченні матюки :bad:
Spoiler
Show
що хорошого в тому, що людина вже просто не помічає (в кращому випадку) мата, а в гіршому - хизується ним, вправляючись в лихослів'ї? Це - та сама культура, навала якої лізе з-за "поребрика".
кто был изгнан ушел отсюда много лет назад
пішли одні, прийдуть інші...
Однако у форума есть преимущество: структурированность. Ты всегда можешь зайти в тему семилетней давности и спокойно почитать старые посты. Если она активна и тянется с незапамятных времён, всегда интересно проследить, как она развивалась или скатывалась в говно. Иной раз даже если предмет разговора не интересен, полезно включить эмпатию, поставить себя на место собеседников и посмотреть со стороны. Социальные сети, где обсуждение всегда должно быть актуально, этого лишены. Если пропустил новость, люди заставят думать, что ты — динозавр. Я этого не люблю.
Цілковито погоджуюсь, залюбки перечитую старі теми.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 00:52
Vini
Регулярно просматриваю Велокиев. Технозону, фотки и впечатления с покатушек. Барахолка, опять же. Рекомендую всем знакомым новичкам как букварь. Рад появлению статей от Димы, как новому явлению (Аффтар пиши еще). Несмотря на ФБ и страву, этот ресурс не собираюсь пока вычеркивать. Вот про поход ваш, Вуду, было интересно узнать ;). В ФБ у меня довольно узкий круг друзей-друзей, а тут все-таки побольше аудитория.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 11:44
Адре Налин
Мне кажется, что зимний велогон я люблю больше, чем летний - сплошной адреналин.

У меня нет такого понятия "закрытие сезона" - катаю круглый год.

Первый снег этого года:
Зображення

[spoilerПредыдущие годы]Зображення

Зображення[/spoiler]

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 12:20
Cheshire Cat
У-у-у...я гляжу, тут многие поддались нападкам осенне-зимней хандры :) Не надо так.

В форумах есть что-то такое теплое, ламповое и комфортное. Многие уходят в соц.сети и разные мэсэнджеры. Якобы, так удобнее и быстрее. Но никакая соц.сеть никогда не сравнится с посиделками на форуме. Пускай с флудом, троллингом и бамбулями от модерации. Ну вот есть в этом что-то особое.

А по-поводу "мертвого" - вы абсолютно не правы. Мертвый форум, это когда ты заходишь спустя год - а кругом тишина и давно брошенные аккаунты. И никто нигде не пишет, ведь писать и некому...

Зима, как бы нам того не хотелось исправить, таки вносит очень много ограничений в покатушки. Ездить сложнее, да и выбор "куды поехать" не такой большой. Да и людей с "не, я до весны вел не трогаю" тоже хватает. Возможно по этому активность поубавилась. Хотя я честно не знаю, как оно было пару лет назад.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 12:51
AVVAKUM
Зимой на скорость в основном влияют потери на контакте резины с дорогой.
1.Дорого редко бывает чистой и сухой
2.На холоде падает давление в шинах, пятно контакта увеличивается

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 13:08
Cheshire Cat
1.Дорого редко бывает чистой и сухой
Веселее когда вся эта каша превращается в ледяную корку :good:

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 13:11
AVVAKUM
К стати и резина ведь для зимних покатух выбирается другая.
Автомобилисты очень сильно чувствуют проигрышь от зимней резины летом

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 13:27
Cheshire Cat
Автомобилисты зверь загадочный. Но мне вот интересно, зачем летом на зимней ездить. Экономия выходит сомнительная, если рассуждать в этом направлении.

Хотя нынче появилось много хитропопов нарезающих новый "протектор" и подкрашивающих подубитую резину, выдавая потом за якобы почти не юзаную, но дешевле)

С приходом зимы количество шумаЦкеров значительно увеличивается. Особенно у касты спЛинтеров и африканских антилоп (?).
Общественный транспорт превращается в удивительный атракцион "останься живым" :) Наверное, велом все же безопаснее ездить по городу, если быть внимательным.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 13:29
Technician
За МТБ не скажу, на шоссе меньшее давление в шинах наоборот позволяет ехать быстрее. Впрочем, для тяжёлого ездока ситуация осложняется опасностью словить "змеиный укус".

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 13:40
Cheshire Cat
Воздух очень тяжелый и влажный, захекиваешься в любом случае в два раза быстрее чем летом.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 13:42
Technician
Смотря где. В Киеве и Минске воздух влажный, дышится тяжело. В Луганске, где климат сухой, даже в морозы не чувствуешь дискомфорта.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 13:57
Cheshire Cat
У нас тоже влажный. В других городах не зимовала, по этому сказать ничего не могу.
Но при попытке выехать в горку, которая летом проблемой совсем не была словила очередной "привет". В глазах потемнело, в ушах свистит. Сидишь задом в снегу в обнумку с великом и не понимаешь что вообще вокруг происходит) Оно-то конечно отпустило чуть позже, но как-то это было слишком внезапно и досадно.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 14:40
Technician
Я не большой знахарь, но не знак ли это проблем с сердечно-сосудистой?

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 15:27
Адре Налин
Вот ещё что могу сказать насчёт зимнего катания - при "минусе" заметно дубеет вилка. Амортизация чувствительно снижается.
А когда её "ноги" на морозе оледеневают - так то ваще жесть. :crazy: И резиновые пылезащитные манжеты тож теряют эластичность.
Вот поэтому "ноги" всегда перед выездом тщательно смазываю жидкой силиконовой смазкой.

Цепная смазка при катании по снегу - тоже ещё та Спарта. Снег (особенно, наст) её счищает как бритва - пену с морды лица.
Но нет худа без добра - снег играет роль прекрасной цепемойки! :D

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 15:31
Cheshire Cat
[больная мозолька]У наших знахарей одна фраза на все случаи жизни: "Жить будешь, не помрешь. Чё с тобой будет-то?" . Хотя нет, таки две: "Ну это ВСД наверное, так у всех сейчас. К психологу лучше сходи, у меня совсем времени нет." Никакого желания ходить к ним пока больше нет, хотя может я ищу не тех и не там)
Ногу мне тоже "успешно" полечили, уже не раз. А теперь отнекиваются с "На тебе трамадол и витаминки. Живут вон люди как-то и ничё. Зачем тебе спорт? Ты не толстей главное и тяжелого не таскай, всё."[/больная мозолька]

По этому успешно забит болт (может зря), просто стараюсь по мере возможностей "радоваться жизни". А зима моментами заставляет хандрить. Хотя я честно пытаюсь держаться молодцом.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 15:40
Technician
Велосипед как раз и помогает если не снять, то свести к минимуму проблемы с сердечно-сосудистой системой. Спросить вот этого человека.

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 16:53
Cheshire Cat
Охотно верю, так как раньше было еще хуже :roll:

Re: Чому взимку на велосипеді їздити повільніше?

Додано: 9.12.16 23:47
Maxislav
Что мешает общаться лично тебе?
Нет предмета и не с кем. Активность в покатушках и велоутро/вечер стремится к нулю (не считая связанного под эгидой Ани), народ почти полностью перелез на фейсбук, чему способствовует ограничение свободы выражения на форуме в отличие от социальных сетей. Как пример, посмотри вчерашнее сообщение о новой линейке рам, там к банальной новости уже 27 комментариев с обсуждением гостов, джаянтов, спешей итд, и отписываются не только те, кто был изгнан ушел отсюда много лет назад, но и текущие зарегенные здесь "молчуны". Поэтому вопрос не в наличии подобного контента, а в площадке и ограничениях.
Хороший пост, ябылайкнул в фейсбуке. Домен хороший, а форум келисами кормит + запреты на другие форумы типа харьковского, на магазины и тп. Следить за покатушками и новостями фесбук, просматривать маршруты друзей strava.