Решорінг — аутсорсінг навпаки.
Виробництво велосипедів повертається з Азії додому.
Після десятиліть офшорінгу, великі велобренди повертають виробництво велосипедів назад до США через підвищення цін і зарплатні в Азії. Час усвідомити зручності локального виробництва.
Від маленьких ручних бутікових брендів до масових виробництв з великими тиражами, американські бренди переводять потужності виробництв назад до США. Збіг факторів, включаючи зростання цін за кордоном, переваги бізнес-стратегії локальних зв'язків, зростаюча популярність велосипедів в зростаючому міському середовищі і патріотизм відкривають можливості новому витку підходу старої школи.
Масовий офшорінг американських виробництв почався, коли лідер індустрії Schwinn переніс виробництво в Азію в 1980-ті роки. Намагаючись отримати вигоду з низької зарплатні, інші виробники, такі як Huffy і
Trek, незабаром пішли тим же шляхом, принаймні частково. За даними Національної Асоціації Велосипедних Дилерів, за 2015 рік тільки 2,5% з передбачуваних 12,6 мільйонів велосипедів, які були продані в Сполучених Штатах (не беручи до уваги дитячих моделей), були вироблені в США. Одначе, оскільки зарплатня в азіатських країнах почала зростати, велосипедні виробники почали задумуватися над тим, щоб переглянути підхід до офшорного виробництва і логістичних рішень. Зростаючі ціни, низька вартість автоматизованого виробництва і перевага філософії "Зроблено в США" виявляється гарною економічною перспективою.
За даними Міжнародної Велосипедної Організації, США знаходилась в п'ятірці найбільших виробників велосипедів в 1990 році з результатом 5,9 мільйонів одиниць. Після масової міграції виробництво впало до 200 тисяч (в 2015 році), проте тенденція трохи покращується. США намагатиметься виробити пів-мільйона одиниць цього року.
Докладний список з 40 назв виробників, які все ще виробляють велосипеди в США можна подивитись
тут.
Велосипедна Корпорація Америки, підрозділ Kent International.
Сім'я Арнольда Камлера була зайнята в індустрії вже ціле сторіччя, коли в 1991 році він необачно закрив фабрику в Нью Джерсі, розпустив Велосипедну Корпорацію Америки (BCA) і переніс виробництво за кордон, після чого остання фабрика на території США виробляла всього 30% від загальної кількості велосипедів.
Одначе, закордонні ціни пішли вгору достатньо високо, щоб змусити Камлера, тепер вже голову і керівника правління Kent International, розглянути повернення виробництва додому. В 2008 році Арнольд сказав: "Момент видався ідеальний. Буквально все — сталь, алюміній, нафта, пластики, морські вантажні перевезення — все в один момент подорожчало. Я витратив шість тижнів, подорожуючи країнами Азії з одним питанням в голові — якщо не в Китаї, то де? Правильна відповідь, здавалося, була "ніде". Хоча заднім умом я здогадувався, що колись ми зможемо повернути все назад в Штати".
Потім, в березні 2013 року на самміті постачальників торгової мережі Walmart по її ініціативі під назвою "Зроблено в США", Арнольд зустрівся з губернатором Північної Кароліни Ніккі Хейлі і відкрив переговори по реалізації можливості відкрити фабрику в цьому штаті, але для підтвердження намірів ще потрібно було назвати якісь цифри.
Маючи річний оборот кадрів на заводі в Шанхаї, що досягає 120% і з підвищенням цін, Камлер вирішив автоматизувати процес виробництва, щоб закрити різницю у вартості і перенести його назад до США. Це вимагатиме інноваційного підходу по створенню конвеєрних ліній у майже кілометр завдовжки, найновішого обладнання по збірці коліс та інших новацій, щоб повернення виробництва додому мало економічний сенс.
Сьогодні Kent International — це великотиражний виробник і постачальник торгових мереж Walmart, Toys “R” Us, Target та інших великих продавців. Цього року вони планують випустити 350 тисяч велосипедів, що вироблені на заводі в Меннінгу, штат Північна Кароліна, на якому працюють 115 робочих і збирають продукцію в таких об'ємах, які вимагають щонайменш вдвічі більшу кількість людей за кордоном.
Фірма Kent поки що сфокусувалася саме на збірці, оскільки майже всі комплектуючі імпортовані, але наступний крок — замінити їх на вироблені вдома. "В моїх намірах виробляти рами, вилки і кермо". Камлер пояснює, що можна заощадити на митних зборах і вантажних перевезеннях. Зарплатня в Китаї зростає на від 10% до 15% кожного року при величезному обороті кадрів через те, що китайці більше не хочуть працювати на заводах.
Камлер хоче виробити 500000 велосипедів в 2017 році, найняти ще 30 робочих і зростити кількість велосипедів до мільйону у 2020. Компанія розробляє масштабовану лінійку велосипедів, ціна на які починається з $500 (РРЦ), що становить близько половини вартості інших велосипедів американського виробництва нижнього цінового діапазону. Kent також імпортує близько 2,7 мільйонів велосипедів на додаток до тих, які вони вже виробляють.
Камлер розповів, що на заводі в Північній Кароліні вже будується найтехнологічніший цех порошкового фарбування вартістю близько 3,5 мільйони доларів. Він пояснює: "Спочатку це розв'яже нам руки для гнучкого прийняття рішень якої моделі надати пріоритет, коли потенційний покупець буде потребувати саме її, але головна мета полягає в тому, що в 2018 році ми плануємо почати зварювати власні рами і нам немає сенсу робити це, не маючи можливості фарбувати їх".
Kent не має наміру зупиняти імпорт і гордо декларує, що вони не збираються повністю переносити бізнес, проте намагаються перенести бізнес їхніх конкурентів. За словами Камлера, вони продали 49% компанії одному з великих постачальників з Китаю в 2010. Коли вони вирішили відкрити виробництво в Сполучених Штатах, було висловлено ідею, що імпорт велосипедів не тільки не повинен зменшитися, а й зрости і шляхом підняття власного виробництва в США компанія доб'ється зменшення імпорту конкуруючими фірмами.
Автомобільна столиця перетворюється на столицю велоіндустрії.
Щонайменше сім виробників обрали Детройт як центр велобудівництва за останні декілька років. Деякі круті стартапи, такі як ательє Detroit Bicycle Co. та Slingshot Bicycle, перенесли виробництво з-за кордону. Компанію 313 Bicycle Works відкрив колишній пожежник Майк Шепард і назвав її за кодом колишньої автостолиці. Фірма Shinola, яку знають по виробництві фешн-аксесуарів і наручних годинників, збирає в Детройті ровери на фреймсетах, зроблених відомою компанією з Вісконсіну Waterford. На даний момент найбільшим веловиробником в Детройті є Detroit Bikes, який хоче збільшити виробництво до 50000 одиниць на рік.
Detroit Bikes виграв контракт по байкшерінгу.
Коли Detroit Bikes відкрила свої двері в 2013 році, багато людей негативно поставилися до цієї ініціативи, де-це безглуздо, як каже засновник Зак Пашак, який вибрав Детройт тому, що вважає його гарним місцем для відродження урбаністичного середовища. Не зважаючи на те, що в США компанії по виробництву роверів закривались одна за одною, або переносили фабрики до Азії, Пашак, канадський мігрант, з дитинства захоплювався Детройтом завдяки науково-популярним телевізійним програмам і мріяв зробити свій внесок в економічне відродження міста. Він подумав, що простий, базовий велосипед є ідеальним для міських вулиць і має потенціал на штатовському ринку.
Спочатку справи йшли погано, поки Пашак не отримав своє перше велике замовлення від New Belgium Brewing з Форт Коллінз. Ця компанія довгий час не могла знайти справжнього американського ровера. Отримавши замовлення на 2500 одиниць, Пашак зірвав справжній куш.
Навесні 2016 року Пашак виграв тендер від Motivate — компанії, яка займається прокатом велосипедів у дванадцяті метрополіях. Тепер в їхній конюшні є велосипеди від Detroit Bikes, які здаються в оренду в Нью Йорку, Бостоні і Нью Джерсі. Підпис "Зроблено в США" потенційно міг надати неабияку перевагу для Motivate в процесі переговорів з місцевими урядовцями, але компанія ніяк не могла знайти американського виробника, який зміг би виконати замовлення в необхідній кількості і за певними специфікаціями.
Збірка велосипедів відбувається в Детройті, хоча алюмінієві рами все ще постачаються із Азії. Тим не менш, Detroit Bikes виробляє власні колеса, тому що їх не вигідно імпортувати. За даними голови Motivate Джея Уолдера, виробництво коліс на своїй території зменшило кількість морських контейнерів в партії на 2/3.
Detroit Bikes планує виробити 10000 велосипедів цього року і створить 50 додаткових робочих місць в місті з надвисоким рівнем безробіття.
Ford створить новий режим транспортування в Сан Франциско.
Намагаючись переосмислити свою бізнес-стратегію для майбутнього, в якому менша кількість людей має автомобілі і транспортний шерінг — нормальна і звична справа, Ford оголосив про свою співпрацю з Motivate в Сан Франциско.
— Пробки в містах стають все більшими, зростає середній клас і з цим проблеми з оточуючим середовищем, — каже Джим Хекет, директор нового підрозділу Ford Smart Mobility.
— Шляхом розширення нашої бізнес-моделі, яка тепер включає в себе нові види транспорту — від велосипедів до Dynamic Shuttles (DS — це послуга перевезення пасажирів за вимогою, яка за думкою Ford має закрити пробіл між таксі і маршуткою) і навіть більше. Ми відкриваємо Ford для нових клієнтів і створюємо нові можливості для отримання доходів і прибутків на майбутнє.
Ford і Motivate працюють над створенням нових станцій байк-шерінгу навколо затоки і очікують розширення мережі на 7000 одиниць до кінця 2018 року.
HIA Velo.
Після покупки активів Canadian Guru Cycles з Квебеку, Тоні Карклінс, засновник HIA Velo, вирішив перенести завод до США. Перенесення виробництва до Літтл Рок, штат Арканзас, вимагає допомоги від держави, підтримки приватних інвесторів, найму інженерів, навчання робочого персоналу для виробництва композитних рам, зварювання металевих, фарбування і найму інших професіоналів, але Карклінс знав, чого очікувати, коли побудував завод для дочірньої компанії Orbea в Арканзасі в 2001 році.
Тоні Карклінс — пристрасний пропонент виробництва в США. Велосипеди вироблятимуться на заводі HIA Velo з нуля і засновник планує робити відразу всі види рам: сталеві, алюмінієві і карбонові.
— Я споглядав, як протягом двох десятиріч велосипедні фабрики закривались одна за одною, щоб перенести все в Азію. Ми заснували HIA Velo тому, що відчуваємо, що є конкурентна перевага в повному контролі від проектування до виробничого процесу під єдиним дахом — тут, в США. Наша мета в тому, щоб робити найкращі в класі, великотиражні велосипеди з композитних матеріалів і започаткувати цілу лінійку класних Американських велобрендів, — каже Карклінс.
HIA Velo започаткована в 2016 році і запустить свій перший бренд (Allied Cycle Works) на початку 2017 року і вже веде переговори з інсайдерами індустрії, які вірять в успіх бізнес-політики "місцеве для місцевих".
Що робить решорінг успішним?
Причини для прийняття рішень в наведених вище прикладах співпадають з причинами, описаними у докладі Reshoring Initiative за 2015 рік.
Державні ініціативи, екосистеми і переваги локалізації, близьке розташування до кінцевого клієнта і професійна робоча сила закрили топ-позиції списку в докладі. В той же час, компанії назвали низьку якість, перебої у постачанні, високі ставки по перевезенню і доставці як основні проблеми аутсорсінгу. З 2010 року постійний ріст заробітної плати в азіатських країнах підвищував рівень цін для замовників.
Американці хочуть купляти більше американських продуктів і цей вибір може стати важливим імпульсом для повернення виробництв додому. Нещодавні дослідження показують, що в ці дні "американськість" товару є вирішальною ознакою, за якою користувач хоче зробити свій вибір: за даними 2012 року, майже 97% опитаних позитивно сприймали покупку товару з клеймом "Вироблено в США".
Решорінговий тренд.
За підрахунками Reshoring Initiative, завдяки решорінгу було створено майже 265000 робочих місць за останні 6 років. Такого величезного результату вдалось добитися завдяки відразу двом факторам: решорінговим ініціативам американських компаній, які мають виробництва в азіатських країнах, та інвестиціям від закордонних фірм. Зростання робочих місць відображає 31% від загального зростання їхньої кількості з точки свого найнижчого показника в 11,45 мільйонів у лютому 2010 року. Близько 12,32 мільйони американців тепер зайняті на виробничих посадах.
Близько 25% аутсорсінгових продуктів можуть стати прибутковішими за умови перенесення виробництва додому.
Аналіз загальної вартості володіння компанією, виконаний спеціальною програмою, показує, що сьогодні близько 25% продуктів, які зараз виробляються за кордоном силами одного мільйона робочих, можуть стати прибутковішими, якщо перенести виробництво в США. В довгостроковій перспективі можна добитися підвищення зростання робочих місць до 3 або навіть 4 мільйонів. Зменшуючи обмінний дефіцит, решорінг може збільшити виробничій обіг на 25%, значно зменшити рівень локального безробіття і дефіцит бюджету, зміцнити оборонну індустрію і змотивувати людей обирати робочі спеціальності.
Source.